"Mali odkrywcy" - tygodniowy krąg tematyczny.

 

Kwiecień  12.04.-16.04.2021 r.                  Krąg tematyczny: Mali odkrywcy.

Data

Temat

Proponowane aktywności dla dzieci

12.04.2021

Poniedziałek

Temat dnia: Kto to jest odkrywca?

„Kto to jest odkrywca?” – burza mózgów.

„Kącik badacza” – organizowanie domowego kącika zainteresowań.

„Przeprawa na suchy ląd” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Zadania na kartach pracy:

3latki – „Układaj tak jak ja”– odtwarzanie szeregów i rytmów.

4 latki – KP4 s.6-7 „Lornetkowe obserwacje” – uzupełnij ilustrację elementami z wyklejanki.

13.04.2021

Wtorek

Temat dnia: Badam, odkrywam, eksploruję!

„Co jest dłuższe?” – zabawa matematyczna, szacowanie długości przedmiotów.

„Policz, ile jest”– zabawa matematyczna, doskonalenie przeliczania do 10.

• „Rękawiczki sensoryczne”  - napełnianie rękawiczek sypkimi produktami, dotykanie i chodzenie po nich.

Wykonaj zadania w książce:

3latki – „Piłeczka inna niż wszystkie” - zabawa plastyczna.

4 latki – KP4 s.8 „Poznajemy świat” – połącz obrazki z odpowiednim symbolem.

14.04.2021

Środa

Temat dnia: Co lubią robić odkrywcy i wynalazcy?

„W podróży” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Idź, jak słyszysz” – zabawa ruchowa, utrwalenie kierunków.

„Piosenka młodych odkrywców” -  nauka piosenki.

Wykonaj zadania w książce: 

3 latki - „Co powstanie z plamy?” – zabawy plastyczne.

4 latki – KP4 s. 9 „Bezludna wyspa” – narysuj po śladzie bezludną wyspę.

•Język angielski

15.04.2021

Czwartek

Temat dnia: Gdy na spacer wyruszamy, to najwięcej odkrywamy.

 • .”Odkrywcze zagadki” – rozwiązywanie zagadek.

”Lornetka” – wykonaj pracę plastyczną.

 • „Czas na odkrywanie przyrody z lornetką” – zabawy obserwacyjne z lornetką.

Zadania w kartach pracy:

4 latki – Wyprawka nr 13 „Zwierzęta w akcji” – memory.

16.04.2021

Piątek

Temat dnia: Eksperymenty to super zabawa.

„Ja i ty” – zabawy ruchowe z wykorzystaniem „Metody Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne.

„Co przyciąga magnes?” – eksperyment z magnesem.

 „Mydlane bańki – skąd się biorą i jakie są?” – swobodne wypowiedzi dzieci.

•  „Pięć zmysłów” – zabawy badawcze na świeżym powietrzu.

•Język angielski